poniedziałek, 11 listopada 2013

Totalnie głupie teksty polskich raperów - cz. 1

Zanim zacznę festiwal pocisków, musicie wiedzieć, że nic do rapu nie mam. Raperzy to w pewnym sensie poeci XXI wieku. (Jeżeli przez słowo 'poeci' rozumiemy zbieraninę ćpających pseudoartystów, którzy nienawidzą kobiet i gejów).
  
Kurczę, to zdanie zabrzmiało jakbym nie cierpiał rapu. Nic bardziej mylnego. Kocham rap, ale miłością dojrzałą - taką, która już nie idealizuje przesadnie obiektu swojej fascynacji. Taką, która nigdy nie odmawia, gdy partner prosi o małego dirty sanch Dlatego teraz, jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, opuśćcie spodnie, zwińcie blanta i nazwijcie kogoś pedałem. Za chwilę poznacie wybrane przeze mnie totalnie głupie wersy polskich raperów. 

BŁĘDY LOGICZNE I RZECZOWE

Pono
"Gdyby dało się ciśnienie zmierzyć, naukowcy mogliby w to nie uwierzyć" 


Czasem mam wrażenie, że niektórzy raperzy mają niekończący się beef z nauką. Potwierdza to klasyczny już fragment kawałka ICP:

Magia, stary. Magnesy działają za pomocą magii.

Sądząc po tym fragmencie, wiedza Pono na temat medycyny zatrzymała się gdzieś pomiędzy noszeniem amuletu ze sproszkowanej ropuchy, a okładami z pijawek. Chciałbym zobaczyć jego reakcję, kiedy dowie się, że istnieje takie urządzenie jak ciśnieniomierz. Ale ostrzegam: lepiej nie próbujcie go uświadomić o wynalezieniu termometru. Boję się, że eksploduje mu głowa.

Dab
"Wplywam na hip hop jak Titanic na lodowiec"

W sensie, że Twój kontakt z hip hopem skończył się katastrofą?
To porównanie mnie dezorientuje.

Stasiak
"(...) pan Edward Wedel"

Edward Wedel? To jakiś kuzyn Emila Wedla, tego od czekolady?

Fu
"Wiem w którą stronę się kieruję, kiedy idę prosto"

Zazdroszczę zdolności do orientacji w terenie. Problemy zaczną się, kiedy będziesz musiał skręcić w lewo.

DonGURALesko
"PDG yo, wybuchowe jak niewypał"

WTF.

JĘZYK/GRAMATYKA

Hemp Gru
"Zakrywam wieko, stawiam kamień na niego"

Mieliśmy w gimnazjum takiego typa, który na wycieczce szkolnej postawił kloca na desce klozetowej i z tym właśnie mi się ten fragment kojarzy. Poza tym, widzę, że słabo z odmianą.

Smarki Smark
"Byleby nie pierdolić gówna z chuja kurwa..."

Niech to, akurat pierdolenie gówna z chuja kurwa to jedno z moich ulubionych zajęć. Cóż, królowi podziemia się nie odmawia.

Nagły Atak Spawacza
"Słonce paliło, a ja papierosa"

Kurwa, nie wiem co powiedzieć o tym gramatycznym majstersztyku.

SEKS/HOMO/MASTURBACJA

Demarhe
"Kiedy miałem 7 lat, to Tupac wszedł we mnie"

Mam dwie wiadomości dla fanów Tupaca - dobrą i złą. Dobra: Tupac żyje. Zła: upozorował własną śmierć, a następnie przeniósł się do Kalisza, aby móc w spokoju molestować młodych chłopców. 

"I mean... the other way around. Tears make the best lube."

Małolat
"Dla tych paru chłopaków, co są więcej niż kumplami."

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Enson
"Progress jest jak pedał, ciągle mnie dotyka"

Każdego roku tysiące raperów jest molestowanych przez pedałów. Przekaż nam 1% podatku. Nie bądź obojętny. Przeznaczymy go na narkotyki pomoc ofiarom.

NNFoF
„Trzepać hajs, tak jak kapucyna w domu”

Nie no, póki faktycznie w domu, to nie ma się czego wstydzić.

Fisz
"Patrzę czasami na moje dłonie: lewa młoda, jakby wiecznie wypoczęta
Prawa pomarszczona, spocona i wiecznie napięta" 

Daj jej odpocząć, zmień ręce Fisz. A jeśli jesteś naprawdę otwarty na nowe doznania, to wygoogluj sobie jak to jest 'na obcego'. Nie ma za co.

Sowa
„Kiedy biorę 3 dychy na klatę zaciskam zęby, żeby nikt mi nie włożył chuja do gęby”

Jeżeli to jest Twoje główne zmartwienie na Twojej siłce, Sowa, to mam nadzieję, że przynajmniej karnet jest tani. 

INNE

Popek
"Wstaję wkurwiony, a ty dalej mnie wkurwiasz (...), kocham cię bardzo, ale mi to utrudniasz..." 

Ten fragment świetnie oddaje moje podejście do rapu, kiedy słyszę takie teksty.


Piotr Złydach

3 komentarze:

  1. Wers Abradaba ma sens. Warto pamiętać o następnym wersie: "A jak! Rozpierdalam sam siebie!"

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba jednak nic nie przebije Gospela:

    "Nie chcę być szczawiem cienkim jak slimy,
    muszę być większym od tucznej świni."

    Ale to jest celowa głupota.

    OdpowiedzUsuń
  3. DonGURALesko
    "PDG yo, wybuchowe jak niewypał"

    Chodzi o to że z niewypałem nigdy nie wiadomo kiedy wybuchnie, każdy się go boi :)

    OdpowiedzUsuń